Jak warszawska firma transportowa zautomatyzowała monitoring floty dzięki integracji GPS, CAN i tachografów

Zyskaj kontrolę nad flotą — zacznij teraz.
Lub zadzwoń do nas bezpośrednio:
+48 510 008 997
Klikając przycisk, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych i akceptujesz politykę prywatności.

Jak warszawska firma transportowa podłączyła flotę do GPS, CAN i tachografów — case study wdrożenia

Według danych GUS, w 2023 roku w Polsce działało ponad 37 tys. przedsiębiorstw transportowych, obsługujących flotę powyżej 5 pojazdów. Większość z nich boryka się z problemami typowymi dla tej branży: brak pełnej kontroli nad zużyciem paliwa, nieoptymalne rozliczanie czasu pracy kierowców oraz trudności w analizie danych serwisowych pojazdów.

Warszawska firma transportowa, obsługująca zarówno przewozy krajowe, jak i międzynarodowe, stanęła przed podobnymi wyzwaniami:

  • brak aktualnych danych o stylu jazdy kierowców (CAN)
  • ręczne pobieranie i archiwizacja plików z tachografów cyfrowych
  • zbyt wysokie koszty paliwa (średnia floty: 31 l/100 km)
  • trudności w planowaniu serwisów (reaktywny model obsługi technicznej)

👉 Zobacz także: GPS dla ciężarówek – jak wybrać system — jak optymalizować flotę krok po kroku.

Kluczowe parametry wdrożenia

W ciągu 3 dni w warszawskiej bazie tej firmy wykonano montaż i konfigurację systemu monitoringu GPS floty, połączonego z odczytem CAN i tachografów online.

Zakres wdrożenia obejmował:
  • 26 pojazdów ciężarowych
  • magistrale CAN w pełnym zakresie: odczyt paliwa, obrotów, stylu jazdy
  • automatyczny odczyt danych z tachografów cyfrowych w czasie rzeczywistym

👉 Przeczytaj również: Jak działa system zarządzania flotą? — poradnik dla menedżerów transportu.
Wyniki w liczbach (po 4 miesiącach)
✅ Redukcja średniego zużycia paliwa floty o 10,8% —
z poziomu 31 l/100 km do ok. 27,6 l/100 km

✅ Skrócenie procesu rozliczeń z kierowcami o 70% —
z 3 godzin na auto miesięcznie do ok. 50 minut

✅ Zmniejszenie liczby nieplanowanych serwisów:
średnio 1 serwis mniej na pojazd w kwartale

✅ Automatyczne alerty CAN umożliwiły szybkie wykrycie przypadków nadmiernego zużycia paliwa u 3 kierowców w ciągu pierwszych 6 tygodni

Zgodność z przepisami i cyfryzacja procesów

Integracja tachografów online pozwoliła firmie na pełną zgodność z przepisami UE (rozporządzenia 561/2006 i 165/2014), w tym automatyczny zapis danych o czasie pracy kierowców i okresach odpoczynku.
System umożliwia archiwizację plików DDD bez ręcznego pobierania ich z pojazdu.

Dzięki dostępowi do danych CAN, dział transportu mógł wprowadzić program eco-driving — monitorowanie nadmiernych przyspieszeń, hamowań i pracy silnika na biegu jałowym.

👉 Sprawdź także: Zdalne odcięcie zapłonu w samochodzie – jak to działa, czy jest legalne i kiedy warto stosować?
— dodatkowa funkcja zwiększająca bezpieczeństwo floty.

Podsumowanie i kluczowe efekty

Case study tej warszawskiej firmy potwierdza, że wdrożenie zaawansowanego systemu GPS monitoring floty z pełną integracją CAN i tachografów:

  • umożliwia istotne oszczędności w kosztach operacyjnych (ok. 8–12% rocznie)
  • zwiększa efektywność działu transportu i administracji
  • poprawia zgodność z wymogami prawa europejskiego
  • pozwala na szybszą reakcję na nieprawidłowości w pracy kierowców
📊 Według danych branżowych, takie rozwiązania pozwalają przeciętnej firmie transportowej w Polsce uzyskać ROI w czasie 12–18 miesięcy od wdrożenia.

Prawidłowo dobrany sprzęt pozwala uzyskać 100% wyników z monitoringu

Zamów konsultację, a my wybierzemy dla Ciebie optymalne rozwiązanie, biorąc pod uwagę wszystkie życzenia i możliwości